- A panaszokról és közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény (a továbbiakban: Panasztörvény) értelmében:
- Panasznak minősül – elnevezésétől függetlenül – az olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
- A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
A bejelentőt – a Panasztörvényben foglalt esetek kivételével – nem érheti hátrány a bejelentés megtétele miatt.
A bejelentő jogosult a személyes adatainak zártan történő kezelését kérni.A bejelentő személyes adatai csak a bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatása során, annak érdekében kezelhető. A bejelentő személyes adatai csak az eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatóak át, amennyiben a szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a bejelentő egyértelműen hozzájárult. A bejelentő adatai – egyértelmű hozzájárulása nélkül – nem hozhatók nyilvánosságra.
A Bajai Egyesített Bölcsődékhez érkező bejelentés (a fentebb meghatározott panasz és közérdekű bejelentés együtt) megtehető:
- személyesen a Bajai Egyesített Bölcsődék székhelyén (6500 Baja, Kodály Zoltán u. 29.)
- telefonon +36-79/322-903
- postai levélben (6500 Baja, Kodály Zoltán u. 29.)
- elektronikus úton a bajaibolcsi@gmail.com e-mail címen.
Az elektronikus úton érkező bejelentésre technikai okok miatt automatikus kézbesítési visszaigazolást nem áll módunkban küldeni, ezért egy válaszlevél formájában igazoljuk a bejelentés beérkezését.
Az azonosíthatatlan személy által tett panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát az eljárásra jogosult szerv mellőzi.